Monday 23 April 2012

Cetak dan faks serentak bersama Pixma E600 dengan lebih pantas dan terang.



Menguruskan pejabat bukan kerja mudah ditambah dengan persekitaran untuk mengendalikan pencetak terlalu kerap menambah bebanan sedia ada.

Penggunaan pencetak di sesebuah pejabat dilihat amat penting, malah boleh dianggap sebagai penggerak yang mana tanpanya pasti segala urusan pejabat akan tergendala.

Menyedari pentingnya sesebuah pencetak, Canon yang juga peneraju dalam teknologi pencetakan menawarkan pencetak versi baru yang lebih berkesan dalam melaksanakan pelbagai tugasan.

Dikenali sebagai Pixma E600, ia merupakan antara versi terbaru bagi pencetak terkenal Canon iaitu Pixma E500 semua dalam satu.

Menurut Pengarah Jabatan Sistem Produk Pelanggan, Canon Marketing (Malaysia) Sdn. Bhd., Donny Ling, model terbaru itu memiliki lebih banyak kelebihan berbanding siri sebelumnya.

"Selain mencetak, Pixma E600 juga mampu menghantar faks, dengan sedikit kelebihan padanya iaitu pencetak berkenaan mampu melindungi dokumen sulit sekiranya tersalah faks melalui aplikasi khas yang dibina.

"Untuk menghantar maklumat melalui faks, pengguna perlu memasukkan nombor faks tersebut sebanyak dua kali. Sekiranya nombor berkenaan tidak sama , maka Pixma E600 akan membatalkan penghantaran secara automatik," katanya.

Selain dilengkapi bersama kelebihan tersebut, keselamatan faksimile dan aplikasi Auto Document Feeder (ADF) secara berintegrasi.

ADF merupakan aplikasi utama yang menjadi perhatian bagi pencetak ini di mana ia mampu menampung sehingga 30 helai dokumen pada satu-satu masa membolehkan penggunanya melakukan lebih banyak kerja yang lain pada masa yang sama.

Antaranya, seperti melakukan salinan dan imbasan pada peringkat yang tinggi dan pada masa yang sama mampu menjimatkan masa.

Dalam pada itu, kehabisan dakwat ketika sedang mencetak dalam kuantiti yang banyak pasti mengecewakan.

Untuk mengatasi permasalahan tersebut, Pixma E600 dilengkapi dakwat hitam berkapasiti tinggi yang mampu mencetak sehingga 800 helai untuk satu-satu masa pengisian.

Malah, dengan konsep rekaan Fast Front, pengguna juga mampu menukar katrij dakwat dengan lebih pantas dan ringkas sekali gus mampu menjimatkan masa.

Sama seperti Pixma E500, siri terbaru itu masih menggunakan teknologi FINE (Full-photolithography Inkjet Nozzle Engineering) untuk menghasilkan titisan dakwat yang lebih halus (mikroskopik) biar pun untuk mencetak imej berkualiti tinggi.

Teknologi FINE merupakan sistem hibrid yang telah diperbaharui dengan mengintegrasikan pencelup yang mampu menghasilkan gred warna yang cantik serta pikmen dakwat hitam yang halus menghasilkan cetakan yang lebih jelas dan tajam.

Melalui teknologi tersebut, pencetak PIXMA E600 mampu mencetak gambar dan dokument pada kualiti yang tertinggi.

Selain itu, sistem ChromaLife 100 yang digabungkan bersama kepala pencetak FINE dan pencelup dakwat Canon serta kertas gambar Canon asli menghasilkan cetakan gambar yang mampu bertahan sehingga 100 tahun lamanya!

Gambar yang dicetak menggunakan sistem tersebut adalah lebih berdaya tahan kepada dedahan cahaya, gas, kelembapan dan keadaan suhu yang tinggi.

Pixma E600 telah berada di pasaran sejak bulan lepas dan dijual pada kadar harga RM598 setiap unit, Untuk maklumat lanjut anda boleh melayari laman web www.canon.com.my





11:09 pm   Posted by Khairul in

Bookmark Us

Delicious Digg Facebook Favorites More Stumbleupon Twitter

Search