Friday 7 September 2012


JENAMA terkemuka dalam pengimejan digital, Canon tampil dengan pencetak foto kompak terbaharu Selphy CP900 dengan rekaan yang lebih menawan dan dilengkapi dengan sambungan internet.

Dengan keupayaan Wi-Fi dan label pelekat persegi baharu, Selphy CP900 mampu mengintegrasi aliran kerja rangkaian sosial dengan sokongan untuk aplikasi foto seperti Instagram.

Pengguna dengan mudah boleh mencetak gambar berkualiti tinggi yang dirakam serta-merta.

Melalui aplikasi Canon Easy-Photo Print untuk peranti iOS, iPhone dan iPad, mereka juga menghasilkan cetakan segera. Tidak ketinggalan, peranti Android juga boleh disambung secara wayarles kepada Selphy CP900 dengan bantuan satu titik akses WLAN.

Keupayaan wayarles Selphy CP900 turut menyokong DSP melalui IP (standard bagi peranti bersambung melalui LAN/wayarles) untuk dedikasi kamera kepada sambungan dan pencetakan tanpa wayar yang tidak melibatkan penggunaan komputer.

Untuk pilihan pencetakan yang lebih tradisional, Selphy CP900 mempunyai slot kad memori yang serasi dengan penyimpanan kad biasa seperti SD/SDHC/SDXC/MMC/MMCplus/HC MMCplus serta slot USB untuk pemacu dan cakera keras luaran.

Di samping itu, model ini juga dikenali dengan keupayaan cetakan unggul. Pengguna boleh mengoptimum gambar dengan menganalisis imej dan membetulkan untuk kecerahan, kontras dan pengurangan bunyi menjadikan ia kelihatan lebih sempurna daripada imej sumber.

Gambar yang dicetak oleh Selphy CP900 turut dilindungi oleh cetakan perlindungan salutan yang lebih tahan lama sekali gus mengekalkan imej setiap gambar sehingga 100 tahun jika disimpan di dalam album.

Pencetak Canon Selphy CP900 boleh didapati dalam tiga warna iaitu hitam, putih dan merah jambu. Ia boleh didapati di pasaran bermula 1 September lalu. 




10:11 am   Posted by Khairul in ,

Bookmark Us

Delicious Digg Facebook Favorites More Stumbleupon Twitter

Search